KUNDESERVICE ANNO 2020

8.10.2020

Har du sittet på vent hos kundeservice til Telenor, DNB, ONE.COM, el. andre?

Og tenkt at i tillegg, til at du blir nedverdiget til å snakke med en maskin med en viss språkforståelse,
som en Lakrisbjørn fra Mars. Og som repeterer "jeg forstår ikke hva du mener" sa du bank? mente du bedrift?
mente du forsikring? s.n.a.k.k.e t y d e l i g....

I tillegg blir du på ny gitt 8 nye valgmuligheter, for at du nok engang kan si hva det var du trengte hjelp til.
Om litt, finner systemet nemlig selv ut at de allikevel trenger hjelp av en "levende kundekonsulent".
Ikke fortell meg at dette er lønnsomt og at dette er kundeservice....

Alle skriker om seg at du må kaste deg på den digitale verden,
ellers blir du akterutseilt. Du må være på stasjonen senest når toget går,
ellers kommer det lyn og torden fra klar himmel, og
slår ned i huet på deg.

KUNDESERVICE:
Ikke spør meg igjen

Mitt svar til ONE.COM -TELENOR -DNB, og andre som spyr ut kundeundersøkelser

Dere er for dårlige!
Den digitale verden kommer aldri dit hen, at kunden kan alt og gjør alt selv.
Deres kundeservice er bygget på en "eldgammel" tanke.
En tanke som kanskje var riktig for 10 år siden, men dere har dessverre ikke oppdatert dere selv!  
Akkurat når vi har lagt på røret, eller besvart en mail. Kommer det tikkende inn en sms eller mail fra samme kundeservice,
som det "bare" tar deg 2-3 minutter å besvare.
(Dere må ikke be kunden om tilbakemelding like etter at den allerede har bestemt seg, for hvor dårlig dere var).

Hvorfor i h.... sitter det ikke folk på kundeservice og får kontakt med markedet og kundene på vegne av bedriften? Hvorfor?
Fordi noen har pushet teknikken så lang og så fort, at "mennesket" ikke lenger henger med.
Mennesker blir trøtte, oppgitte, har følelser, og vil helst gjøre det de selv føler at de mestrer. De vil ha luft, la seg begeistre,
kjenne at de lever. Og kjenne at det riv i hjertet.

Kundeservice er som et "BIBLIOTEK" hvor bøkene er stablet slik dere selv mener at de skal være.
(Ikke nødvendigvis etter alfabetet).
Dette er det enkleste for dere. Billigste, skaper minst hodebry, store besparelser på personell, og
hvor dere som mange andre, egentlig driter i kundene deres!
Kundeservice er ikke lenger operativt for annet formål, enn
hvordan man kan klare å "tyne" mest mulig penger utav kunden, og
med minst mulig innsats.

"EN AV MANGE"

Byggtilsynet.no

Hovedkategori:
Produktomtale
Forfatter:
Byggtilsynet

Annonser

No items found.
No items found.